Saturs atjaunots pirms ne vairāk kā 15 minūtēm
Šodien ir 2024. gada 4. maijs 14:23:13
Pasaule » Budweiser izteikts vilinošs piedāvājums
Izvēlies kategoriju:
Rādīt informāciju: Ziņas Foto ziņas Preses relīzes Tirgus ziņas Intervijas
Budweiser izteikts vilinošs piedāvājums
Autors: Baiba Koknēviča, 26/06/2008 16:39

Pēc piedāvājuma izteikšanas par Budweiser alus ražotāja pirkšanu par 46 miljardiem dolāru, alus ražotājs “InBev SA” tomēr vēl nav saņēmis oficiālu atbildi, kaut gan baumo, ka tiek gatavots atteikums.

“InBev SA” ražo populāro alu “Stella Artois”, bet “Anheuser-Busch” - “Budweiser”. Piedāvājums tika izteikts jau 11. jūnijā, taču konkrēta atbilde vēl nav saņemta. The Wall Street Journal savā majaslapā ziņojis, ka “Anheuser” plāno noraidīt šo piedāvājumu, jo tas neesot pietiekami labs. Uzņēmums plāno prezentēt savu stratēģisko attīstības plānu, kas visticamāk paredzēs dažādu “Anheuser” atzaru, piemēram, iepakošanas biznesa, pārdošanu.

Kamēr atbilde par Budweiser vēl nav skaidra, “InBev” paziņojis, ka ir jau veicis saistību maksājumus 50 miljonu dolāru apmērā ar vairākām bankām, kas varētu aizdot daļu darījumā nepieciešamās summas. “InBev” ir gatavi iesaistīties sarunās, lai sīkāk apspriestu darījumu, taču ir svarīgi to risināt pēc iespējas ātrāk.

Uzņēmums neplāno palielināt piedāvājuma summu, jo uzskata, ka tā ir tirgus situācijai atbilstoša un konkurētspējīga. Katras akcijas cena būs 65 dolāri, kas ir par 18% vairāk nekā līdz šim visaugstākā akciju cena. Budweiser pārdošanas gadījumā pastāv bažas, ka varētu tik atlaisti daudzi darbinieki ASV rūpnīcās, taču “InBev” noliedz šādu situācijas attīstības scenāriju un uzsver, ka noteikti saglabātu ASV ražotnes un mēģinātu virzīt šo alus zīmlu globālajā tirgū.

Ja darījums patiešām notiktu un Budweiser pārietu “InBev” īpašumā, tiek solīts, ka bijušie “Anheuser” valdes locekļi varētu ieņemt amatus arī jaunajā uzņēmuma valdē. Ja abi uzņēmumi apvienotos, tad tas kļūtu par vienu no pieciem lielākajiem plaša patēriņa preču ražotājem pasaulē. Pēdējos gados šajā nozarē notikušas vairākas apvienošanās, kas skaidrojams ar transporta un degvielas cenu, kā arī izejvielu sadārdzināšanos, kā arī ar pieprasījuma samazināšanos Eiropas un ASV tirgos. Taču, piemēram, “InBev” risina šo situāciju, izvēršoties Latīņamerikas, Āzijas un Austrumeiropas tirgū.
KOMENTĀRI
Jūs varat pievienot savu komentāru ziņai, kas tiks nosūtīts portāla redaktoram. Ja tas saturēs aktuālu un redakcijai saistošu informāciju, ziņa tiks papildināta ar Jūsu iesūtīto komentāru un Jūs vai Jūsu norādītā persona tiksiet norādīti kā ziņas papildinājuma pirmavoti.


Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Vēlos saņemt citus jaunākos komentārus par šo rakstu, savā e-pastā!
Tava ziņa:
Uz augšu