Saturs atjaunots pirms ne vairāk kā 15 minūtēm
Šodien ir 2024. gada 27. aprīlis 09:43:44
Sociālpolitika » Minerālūdeni pircēju pārsvarā izvēlas pēc ražotāja un izcelsmes valsts
Izvēlies kategoriju:
Rādīt informāciju: Ziņas Foto ziņas Preses relīzes Tirgus ziņas Intervijas
Minerālūdeni pircēju pārsvarā izvēlas pēc ražotāja un izcelsmes valsts
Autors: Laima Paula, 22/07/2010 10:23

Pētījuma dati atklāj, ka 37% pircēju, izvēloties veikalā dabīgu minerālūdeni, uz iepakojuma uzmanību pievērš ražotājam un tā izcelsmes valstij. Savukārt 25% svarīgs ir produkta nosaukums. Tikai pēc tam uz iepakojuma tiek meklēta norāde „dabīgs minerālūdens”- to atzinuši 24% respondentu. Tātad apzīmējumam, kas norāda uz pašu galveno - produkta saturu, uzmanību pievērš mazāk kā ¼ daļa pircēju.

Pētījuma rezultāti liecina, ka izvēloties veikalā minerālūdeni, lielāko lomu pircēju prātos spēlē mārketings un reklāma, nevis produkta sastāvs.Šādus datus atklāj dabīgā minerālūdens „Mangaļi” ražotāja „CIDO grupa” aptauja*, kurā jūlija sākumā piedalījās ap 800 respondentu.

Igors Ļitvinovs, „CIDO grupa” ražošanas direktors: „Šobrīd ļoti populāri ir apelēt pie norādes „pašmāju produkts”, kā arī „patriotiskiem” nosaukumiem. Arī veiktā aptauja pierāda, ka šāda stratēģija veiksmīgi darbojas. Lai gan no Latvijas ražotājiem, tikai trīs fasētā ūdens produkti uz iepakojuma drīkst norādīt „dabīgs minerālūdens”,  reālā situācija parāda, ka pietiek produktam iedot latvisku, leģendām apvītu nosaukumu, lai iemantotu pircēju uzticību.
Otra tendence, ko iespējams novērot, ir uzticība tradicionāli pazīstamiem minerālūdens ieguves reģioniem. Cilvēki uzticas zīmolam un ražotājvalstij. Tas savukārt paver plašas iespējas mārketinga un reklāmas industrijai, jo informācijai par produkta saturu uzmanību pievērš vien ¼ daļa patērētāju.”

Veiktais „CIDO grupa” pētījums norāda, ka Latvijas iedzīvotāju informētība par produkta kvalitātes prasībām ir ļoti zema. 21% no respondentiem norādīja, ka dabīgo minerālūdeni iegādājas katru dienu, 31% atzina, ka to dara vismaz reizi nedēļā, bet visvairāk - 41% aptaujas dalībnieku - norādīja, ka to iegādājas tieši karstā laikā. Tajā pašā laikā iepriekš minētais liecina, ka norādei „dabīgs minerālūdens”, iegādājoties produktu, uzmanību pievērš mazāk kā ¼ daļa pircēju.

Dabīgā minerālūdens „Mangaļi” eksperti norāda, ka pircēju vidū bieži sastopams stereotips par to, ka viss ūdens, kas pudelēs nopērkams veikalā ir minerālūdens. Turklāt viņiem nav skaidrs, ka pastāv būtiskas atšķirības starp dabīgu un mākslīgi mineralizētu minerālūdeni – dabīgā minerālūdens sastāvā minerālvielas ir jau tā iegūšanas brīdī. 

„Kā vienam no trim Latvijas dabīgā minerālūdens ražotājiem mums ir skaidrs, ka nepieciešama Latvijas patērētāju izglītošana par šķietami tik vienkāršu produktu kā „dabīgs minerālūdens”. Iespējams šo problēmu varētu risināt ar vienotu marķējuma prasību ieviešanu visā fasētā ūdens kategorijā, jo šobrīd tikai dabīgā minerālūdens ražotājiem uz marķējuma nepieciešams norādīt tā ieguves vietu un sastāvu, kamēr, piemēram, dzeramajam ūdenim šādas prasības nav noteiktas,” norāda I. Ļitvinovs.


KOMENTĀRI
Jūs varat pievienot savu komentāru ziņai, kas tiks nosūtīts portāla redaktoram. Ja tas saturēs aktuālu un redakcijai saistošu informāciju, ziņa tiks papildināta ar Jūsu iesūtīto komentāru un Jūs vai Jūsu norādītā persona tiksiet norādīti kā ziņas papildinājuma pirmavoti.


Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Vēlos saņemt citus jaunākos komentārus par šo rakstu, savā e-pastā!
Tava ziņa:
Uz augšu