Saturs atjaunots pirms ne vairāk kā 15 minūtēm
Šodien ir 2020. gada 4. decembris 12:21:55
Pasaule » Vācijas MOOZ sociālā kustība par orgānu ziedošanu gūst panākumus Parīzē
Izvēlies kategoriju:
Rādīt informāciju: Ziņas Foto ziņas Preses relīzes Tirgus ziņas Intervijas
Vācijas MOOZ sociālā kustība par orgānu ziedošanu gūst panākumus Parīzē
Autors: Solvita Barkāne, 19/03/2010 11:49

Reklāmas aģentūras MOOZ Vācijas nodaļas aizsāktā kustība PRO, kas mudina cilvēkus kļūt par orgānu donoriem un pēc savas nāves dot iespēju dzīvot kādam citam, guvusi milzu panākumus Parīzē, vēl pirms tā oficiāli aizsākta Vācijā.

Parīzes modes nedēļas ietvaros kustība PRO kopā ar pazīstamo vācu modes dizaineri Volfgangu Jopu (Wolfgang Joop) uzsāka kampaņu ar vadmotīvu „Mode nav tikai forma, bet arī saturs". Tās laikā Parīzes centrā tika izvietoti vairāk nekā 70 plakāti, kas vērsa sabiedrības uzmanību uz jaunizveidoto kustību un aicināja aizdomāties par atbalstu orgānu ziedošanai. Aprīlī kampaņa tiks īstenota Vācijas lielākajās pilsētās.

Šobrīd Vācijā vairāk nekā 20 tūkstoši cilvēku gaida rindā, lai tiktu pie kāda sev svarīga orgāna, bez kura tiem nav iespējams pilnvērtīgi dzīvot. Statistika rāda, ka apmēram 1000 cilvēku gadā mirst, orgānus tā arī nesagaidot. Turklāt, kā liecina pētījumi - 3/4 Vācijas iedzīvotāju pauž atbalstu orgānu ziedošanai, taču orgānu ziedošanas apliecību ir aizpildījuši vien 15% no tiem. Savukārt 99,9% respondentu norādījuši, ka sagaida, lai nepieciešamības gadījumā, viņiem būtu pieejami vajadzīgie orgāni.

„Uzdevums bija diezgan sarežģīts – kurš gan, vesels būdams, vēlas domāt par paša nāvi un iespēju ļaut svešiem cilvēkiem dzīvot, ziedojot savus orgānus pēc nāves? Vēlējāmies sabiedrībai likt aizdomāties – lai varētu saņemtu, ir arī jādod! Tieši tāpēc, lai uzrunātu pēc iespējas vairāk cilvēku, tika radīta PRO kustība, kas domāta tiem, kuri dzīvē ir par, nevis pret. Un pirmais "par" ir par iespēju dot cerību dzīvot citiem. Pirmās PRO kampaņas ideja ir pavisam vienkārša: "Tu esi manā PRO testamentā. Vai es esmu Tavējā?" stāsta Andris Eglājs, reklāmas aģentūras MOOZ Vācijas nodaļas vadītājs.

Kustība PRO ir vairāk nekā vienkārši kampaņa, tā ilgtermiņā plāno ieviest jaunu sabiedrības attīstības virzienu, vērtības. Ar populāru, respektētu cilvēku atbalstu tās ietvaros tiek rādīti pozitīvi piemēri, kā arī kliedēti sabiedrības aizspriedumiem. PRO kustība ir vīzija par cilvēku savstarpējo līdzcietību un vienlīdzības sajūtu, neatkarīgi no sociālā statusa, materiālās nodrošinātības, reliģiskās pārliecības. Viegli ir būt pret kaut ko, piedalīties protestos, bet PRO mērķis ir būt „par”! Kustības ietvaros arī turpmāk plānotas vairākas aktivitātes – pēc Lieldienām visā Vācijā tiks izvietoti akcijas plakāti, notiks dažādi pasākumi ielās, kā arī tiks uzsākta sadarbība ar vadošajiem vācu interneta portāliem un laikrakstiem.

KOMENTĀRI
Jūs varat pievienot savu komentāru ziņai, kas tiks nosūtīts portāla redaktoram. Ja tas saturēs aktuālu un redakcijai saistošu informāciju, ziņa tiks papildināta ar Jūsu iesūtīto komentāru un Jūs vai Jūsu norādītā persona tiksiet norādīti kā ziņas papildinājuma pirmavoti.


Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Vēlos saņemt citus jaunākos komentārus par šo rakstu, savā e-pastā!
Tava ziņa:
Uz augšu