Jaunais Pasta likums - konkurences veicināšanai
Autors: Laima Paula, 20/10/2008 16:22

Lai nodrošinātu universālā pasta pakalpojuma pieejamību un sniegšanas nepārtrauktību, šodien valdības komitejā skatīja jauno Pasta likumu, informē Satiksmes ministrijas speciāliste Elīna Balgalve.

Tas paredz abonētās preses piegādes un universālā pasta pakalpojuma zaudējumu kompensācijas mehānismu, tādējādi garantējot to, ka universālā pasta pakalpojuma tarifi netiks strauji mainīti. Iekļaujot abonētās preses piegādi universālajā pakalpojumā, tiks saglabāta šī pakalpojuma pieejamība visiem valsts iedzīvotājiem par samērīgām cenām, vienlaikus kompensējot zaudējumus pakalpojuma sniedzējam.

Normatīvais akts paredz sūdzību izskatīšanas kārtību, nosaka pakalpojumu lietotāju pienākumus un tiesības, bet neuzliek papildu administratīvo slogu. Ar to tiek vienkāršota vispārējās atļaujas saņemšanas kārtība, jo komersantam tiks piešķirtas tiesības uzsākt pasta pakalpojumu sniegšanu uzreiz pēc reģistrācijas paziņojuma nosūtīšanas, negaidot īpašu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) lēmumu.

Jaunā Pasta likuma izstrādē ņemti vērā konkurences veicināšanas principi, piemērojot caurskatāmas, nediskriminējošas un samērīgas regulēšanas procedūras, kā arī pasta pakalpojumu lietotāju interešu aizsardzības principi.

Tas nosaka vienotu tiesisko regulējumu pasta pakalpojumu sniegšanas jomā visiem pasta pakalpojumu tirgus dalībniekiem – jaunais regulējums attieksies ne tikai uz VAS „Latvijas Pasts” (LP), bet arī citiem komersantiem, kas sniedz pasta pakalpojumus, piemēram, kurjeru, eksprespasta kompānijām u.tml.